본문 바로가기

profile
조회 수 125 좋아요 1 댓글 2

어느 게 유튜브 크리에이터들을 위한 최고의 마이크인가?

 

Whats the BEST Microphone for YouTube Creators? (With Audio Tests)

 

https://youtu.be/n86I_AKVQ90?si=GwnE9jzB0B0MMFkY

 

내용 요약

 

비디오 콘텐츠 제작자를 위한 마이크 유형 비교

 - DSLR 또는 미러리스 카메라에 내장된 카메라 마이크

 - 다이나믹 마이크(Dynamic microphone)

 - 콘덴서 마이크(Condenser microphone)

 

마이크 옵션에 대한 권장 사항

 - 내장 마이크 대신 외장 스마트폰 마이크 사용 권장

 - iPhone 11과 같은 최신 스마트폰은 고품질 마이크 내장

 - 외장 스마트폰 마이크 사용 시 오디오-비디오 동기화 필요

 

촬영에 적합한 방향성 마이크

 - 직접 앞에 서야 최고 품질의 오디오를 얻을 수 있음

 - 원거리에서는 오디오 품질이 낮아짐

 - 정지된 장소에서 촬영 시 뒷 배경 소음을 제거할 수 있음

 

무선 마이크의 품질과 장점

 - 무선 마이크의 품질 비교(8-bit vs 10-bit)

 - 무선 마이크의 장점 (일관된 오디오 수준, 이동성)

 - 무선 마이크의 단점

 

무선 래퍼 마이크와 유선 래퍼 마이크의 장단점

 - 클립이나 자석으로 고정되는 무선 래퍼 마이크는 옷 색에 따라 잘 보임

 - 동영상에서 움직임이 많고 깨끗하고 일관된 오디오를 원한다면 무선 래퍼 마이크가 좋음

 - 유선 래퍼 마이크는 숨겨지기 쉬우며 오디오 파일을 비디오와 싱크할 필요가 없음

 

마이크 종류와 사용 용도

 - 유선 라벨 마이크: 입에 가까이 위치시키고 바람에 약함

 - 팟 마이크: 고음질, 배경 소음 차단, 촬영에 노출

 - 무선 마이크: 야외 촬영, 이동 중인 경우 유용

 

-----

 

전체 내용

 

- 당연한 일이지만 스크립트 중간에 이 사람 광고 스폰서 관련 발언 내용들은 다 삭제했습니다.

 

00:00

오늘 저는 비디오 콘텐츠 제작자나 유튜버로서 사용할 수 있는 가장 일반적인 마이크 종류를 비교해보려고 합니다. 여러분의 사용 사례, 콘텐츠 유형 및 예산에 따라 어떤 마이크가 가장 적합할지 판단하는 데 도움이 되기를 바랍니다. 좋은 품질의 오디오는 매우 중요합니다. 흔히 말하듯, 사람들은 품질이 낮은 비디오는 참을 수 있어도, 품질이 낮은 오디오는 참을 수 없습니다. 그래서 이번 영상에서는 각 마이크 유형을 논의하면서 해당 마이크로 녹음할 것이므로 오디오가 어떻게 들리는지 느낄 수 있을 겁니다. 장단점에 대해 이야기하고, 어떤 것이 여러분에게 가장 적합할지 설명할 것입니다. 마지막으로 제가 가장 자주 사용하는 마이크와 저에게 적합한 것을 공유하겠습니다. 

 

자, 바로 시작해봅시다. 첫 번째로 이야기하고 싶은 마이크 유형은 DSLR이나 미러리스 카메라에 내장된 카메라 마이크입니다. 제 의견으로는, 이러한 마이크의 품질은 최근 몇 년간 많이 향상되었습니다. 이 마이크를 사용하는 가장 큰 장점은 내장되어 있다는 것입니다. 추가 장비가 필요 없고, 모두 함께 녹음되어 하나의 파일로 편집할 수 있습니다.

 

00:57

그러나 내장 카메라 마이크를 사용할 때 몇 가지 단점이 있습니다. 첫 번째는 당연히 오디오 품질입니다. 전용 마이크만큼 좋지 않으며, 주변 소음과 메아리를 더 많이 잡아냅니다. 이 방에서도 메아리가 조금 더 들리는 것을 느낄 수 있을 겁니다. 카메라와 거리가 멀면 더 이상적으로 들리지 않을 것입니다. 카메라가 바로 앞에 있는 경우에는 좀 더 수용 가능할 수 있습니다. 전반적으로 내장 카메라 마이크의 품질은 그다지 좋지 않은 경우가 많습니다. 또한 오디오를 크게 증폭해야 할 경우가 많은데, 이는 배경 잡음을 유발할 수 있습니다. 카메라의 프리앰프가 보통 그다지 좋지 않기 때문입니다. 그러면 이 마이크는 누구에게 적합할까요? 가능하다면 내장 마이크 사용을 추천하지 않습니다. 급할 때는 사용할 수 있지만, 기본적으로는 백업으로만 사용하는 것이 좋습니다. 

 

다음으로 이야기할 마이크 유형은 핸드폰 마이크입니다. 사용 중인 모델에 따라 정말 괜찮은 마이크를 사용할 수 있습니다.

 

01:53

이 iPhone 11의 품질이 꽤 좋다는 것을 알 수 있습니다. 이미 몇 년 된 모델임에도 불구하고 말이죠. 또한 매우 접근성이 좋기 때문에 새로운 마이크에 추가 비용을 지출하고 싶지 않다면 핸드폰을 사용할 수 있습니다. 특히 최신 모델을 가지고 있다면 대부분의 현대 스마트폰에는 고품질 마이크가 내장되어 있습니다. 저는 지금 이 오디오를 Voice Notes 앱에 녹음하고 있고, 파일을 컴퓨터로 전송하여 비디오 파일과 동기화할 것입니다. 그러나 이는 추가 작업이 필요하므로 단점으로 볼 수도 있습니다.

 

02:25

또 다른 주요 단점은 비디오에서 무언가를 들고 있는 것이 분명해 보인다는 것입니다. 이는 전문적으로 보이지 않을 수 있습니다. 하지만 여러분이 찍는 콘텐츠 유형에 따라 다를 수 있습니다. 예를 들어 거리 인터뷰나 러닝 앤 건 스타일의 촬영을 할 때는 괜찮을 수 있습니다. 그러나 앉아서 이야기하는 비디오를 찍을 때는 그다지 좋지 않을 수 있습니다. 그래서 이 마이크는 누구에게 적합할까요? 예산을 아끼고 싶고, 내장 카메라 마이크를 사용하고 싶지 않다면 좋은 옵션이 될 수 있습니다. 더 캐주얼한 스타일의 비디오에서도 사용하기에 적합할 수 있습니다. 

 

이제 다음 마이크로 넘어가겠습니다. 다음으로 이야기할 마이크 유형은 샷건 마이크입니다. 샷건 마이크에는 크게 두 가지 종류가 있습니다. 하나는 제가 현재 사용 중인 온카메라 샷건 마이크입니다. 저는 로데 비디오마이크 프로를 사용 중입니다.

 

04:22

다른 하나는 붐 암에 부착하는 샷건 마이크입니다. 이들은 종종 더 비싸고 더 높은 품질의 오디오를 제공합니다. 온카메라 샷건 마이크의 장점은 전용 마이크보다 훨씬 높은 품질의 오디오를 제공하며, 카메라에 직접 연결할 수 있어 추가 동기화가 필요 없습니다. 또한 샷건 마이크는 방향성이 있어 마이크의 앞쪽에서 더 명확하게 소리를 잡아냅니다. 붐 암 샷건 마이크의 주요 장점은 더 높은 품질의 오디오를 제공하며, 더 방향성이 있어 주변 소음을 줄이는 데 도움이 됩니다.

 

05:21

그러나 이 마이크의 단점은 방향성이기 때문에 정면에 있어야 최상의 오디오 품질을 얻을 수 있다는 점입니다. 만약 카메라 뒤에서 촬영 중이라면 적합하지 않을 수 있습니다. 또한 샷건 마이크에서 멀어질수록 오디오 품질이 떨어집니다. 붐 암 샷건 마이크의 단점은 카메라와 별도로 녹음해야 할 가능성이 크고, 이는 오디오 파일과 비디오 파일을 동기화해야 한다는 점입니다. 또 다른 단점은 휴대성이 떨어진다는 점입니다. 한 자리에 고정하여 사용해야 하므로, 저처럼 혼자 콘텐츠를 제작하는 사람에게는 불편할 수 있습니다. 그러면 이 마이크는 누구에게 적합할까요? 한 자리에 앉아서 촬영하는 경우에는 좋은 선택이 될 수 있습니다. 또한 배경 소음을 줄이는 데 도움이 됩니다. 블로깅에도 좋습니다. 카메라를 들고 촬영할 때도 이 마이크는 좋은 선택이 될 수 있습니다. 

 

다음 마이크는 무선 마이크입니다. 저는 현재 이 마이크를 칼라에 부착하고 있습니다. 두 가지 품질 수준의 무선 마이크를 보여드리겠습니다.

 

06:17

이 특정 마이크는 8비트로 녹음되고, 다음 마이크는 10비트로 녹음됩니다. 현재 사용 중인 마이크는 칼라에 부착되어 있으며, 수신기는 카메라에 직접 연결되어 있어 오디오가 비디오 파일에 직접 녹음됩니다. 이는 포스트 프로덕션에서 추가 작업이 줄어든다는 장점이 있습니다. 또 다른 장점은 오디오 레벨이 일정하게 유지된다는 것입니다. 스튜디오의 어디에서나 명확한 오디오를 얻을 수 있습니다. 무선 송신기의 강도에 따라 상당히 멀리 떨어져도 명확한 오디오를 얻을 수 있습니다. 참고로 이 특정 무선 마이크는 10비트로 녹음됩니다. 이전에 사용한 마이크는 Boya 마이크로 8비트로 녹음되었습니다. 이 마이크는 Hollyland Lark Max로 10비트로 녹음됩니다. 비디오의 더 높은 비트레이트와 마찬가지로 더 높은 비트레이트는 마이크가 더 많은 데이터를 수집할 수 있게 하여 더 높은 품질의 오디오 신호를 제공합니다.

 

07:14

무선 마이크의 단점은 명확히 보이는 점입니다. 큰 마이크를 클립으로 부착하거나 자석으로 부착하면 의류 색상에 따라 더욱 도드라질 수 있습니다. 또 다른 큰 단점은 이상적인 녹음 위치가 아니라는 점입니다. 입 앞에 더 가까이 두는 것이 이상적이기 때문에 후반 작업에서 더 많은 EQ 조정이 필요합니다. 그러면 이 마이크는 누구에게 적합할까요? 비디오에서 많이 움직이는 경우에 적합합니다. 예를 들어, 블로깅을 하거나 공간 안에서 이동하면서 촬영할 때 깨끗하고 일정한 오디오를 원한다면 무선 라펠 마이크는 훌륭한 선택이 될 수 있습니다. 또한 설치가 쉽고 클립으로 부착할 수 있어 간단한 옵션입니다. 주의할 점은 다른 유형의 마이크보다 후반 작업에서 EQ 조정이 더 필요할 수 있다는 것입니다. 이 점을 염두에 두어야 합니다.

 

08:13

다음으로 이야기할 마이크는 와이어드 라펠 마이크입니다. 이 작은 마이크는 제 재킷에 부착되어 있습니다. 현재 이 마이크는 Hollyland 송신기에 연결되어 있습니다. 와이어드 라펠 마이크의 장점은 무선 마이크보다 더 눈에 띄지 않는다는 것입니다. 검정색 재킷을 입었을 때 잘 보이지 않습니다. 또한 수신기를 카메라에 직접 연결할 수 있어 오디오 파일과 비디오 파일을 동기화할 필요가 없습니다. 높은 품질의 사운드를 얻을 수 있으며, 무선이기 때문에 공간을 자유롭게 이동할 수 있습니다.

 

그러나 와이어드 라펠 마이크의 단점도 몇 가지 있습니다. 착용하기가 더 까다로울 수 있습니다. 마이크가 입을 향하도록 올바르게 위치시켜야 하기 때문입니다. 또한 오디오를 조정하는 데 더 많은 후반 작업이 필요할 수 있습니다. 움직일 때 옷과 마이크가 스치는 소음이 발생할 수 있으며, 바람 소음 보호 기능이 좋지 않아서 야외에서 사용하기에는 적합하지 않을 수 있습니다.

 

이 마이크는 누구에게 적합할까요? 눈에 띄지 않으면서도 공간을 자유롭게 이동할 수 있는 옵션이 필요한 경우 좋은 선택이 될 수 있습니다. 그러나 착용과 후반 작업에서 약간의 노력이 필요하다는 점을 기억해야 합니다.

 

09:11

마지막으로 이야기할 마이크는 팟캐스팅 마이크입니다. 제가 사용하는 이 마이크는 Rode PodMic입니다. 이전에는 Shure MV7도 사용했었고, 두 마이크 모두 매우 만족합니다. 팟캐스팅 마이크의 큰 장점은 매우 높은 품질의 오디오를 제공한다는 점입니다. 제가 언급한 다른 마이크들 중에서 목소리 오디오 품질이 가장 뛰어납니다. 또한 배경 소음을 차단하는 데 매우 뛰어납니다. 마이크가 매우 방향성이 있기 때문에, 마이크 뒤쪽에서는 소리가 거의 들리지 않고, 정면에서는 아주 선명하게 들립니다.

 

그러나 단점도 있습니다. 화면에 마이크가 눈에 띄게 보입니다. 화면에 마이크가 보이지 않기를 원한다면 적합하지 않을 수 있습니다. 또한 대부분의 미러리스 카메라는 이런 마이크를 직접 연결할 수 없기 때문에 오디오 파일과 비디오 파일을 동기화해야 할 필요가 있습니다.

 

이 마이크는 누구에게 적합할까요? 제 생각에 이 마이크는 저처럼 앉아서 카메라를 향해 이야기하는 비디오를 촬영하는 사람들에게 적합합니다. 또한 배경 소음이 많은 환경에서도 좋은 선택이 될 수 있습니다. 제가 사용하는 Rode PodMic의 경우, 후반 작업에서 약간의 EQ 조정이 필요하지만, Shure MV7 같은 일부 팟캐스팅 마이크는 EQ 기능이 내장되어 있어 후반 작업이 더 간단합니다.

 

11:17

마지막으로, 제가 가장 자주 사용하는 마이크는 무엇인지에 대해 이야기하겠습니다. 제 다른 비디오를 본 적이 있다면, 제가 가장 많이 사용하는 마이크는 팟캐스팅 마이크라는 것을 알 수 있을 것입니다. 이 마이크는 최고의 오디오 품질을 제공하며, 책상에 부착된 붐 암에 항상 설치되어 있어 설정 시간이 적게 소요됩니다.

 

또한 화면에 마이크가 보이는 것을 크게 신경 쓰지 않습니다. 또 다른 자주 사용하는 마이크는 무선 마이크입니다. 야외에서 촬영하거나 러닝 앤 건 스타일의 촬영을 할 때 사용합니다. 결국 여러분이 선택할 마이크 유형은 촬영하는 콘텐츠 유형, 예산, 개인적인 선호도에 따라 달라집니다. 일반적으로, 마이크에 더 많은 돈을 투자할수록 더 나은 품질의 오디오를 얻을 수 있습니다. 매직 마인드를 무료로 체험해보고 싶다면, 설명에 있는 링크와 할인 코드를 사용해보세요. 제가 가장 자주 사용하는 팟 마이크에 대한 리뷰도 여기에서 확인해보세요.

 

영어 원문

 

00:00

Today I'm going to compare the most common types of microphones that you can use as a video content creator or YouTuber to help you work out what mic might work best for you, depending on your use case and the type of content you create and your budget. Having good quality audio is hugely important And the common saying is that people will put up with poor quality video, but they won't put up with poor quality audio. So in this video, as I discuss each type of microphone, I'm going to be recording with that mic so you can get a sense of what the audio sounds like. I'll talk about the pros and cons and what might work best for you. And then at the end, I'll share what I use most regularly and what works for me. So let's get straight into it. All right, so the first type of microphone that I wanted to talk about is an onboard built-in camera mic on your DSLR or mirrorless camera. Now, in my opinion, the quality of these microphones have improved a lot over the years and probably the biggest to using these types of mics is the fact that they're built in. So there's no extra equipment needed. It's just all recorded together and then you can just edit the one file. 

 

00:57

However, there are quite a few cons with using your inbuilt camera mic. First is obviously the audio quality. It's not gonna sound as good as a dedicated microphone. You're gonna pick up a lot more ambient noise and echo, like even in this room, you can hear a bit more of that echo. And I would say it's definitely not ideal if you're sitting back from your camera like this, if you're up a lot closer and you're filming with your camera right in front of you, then it might be more acceptable. Overall, the quality just isn't usually that great when it comes to inbuilt camera microphones. Plus you often have to boost it quite loud and this could introduce some background hiss because the preamps in cameras aren't usually that good. So who's this best for? I would probably recommend against using your inbuilt microphone if you can. In a pinch you can definitely get away with it, especially doing more run-and-gun style filming but other than that I'd probably only use it as a backup. The next type of microphone that I wanted to talk about is your phone microphone and depending on what model you've got you've probably actually got a really decent microphone ready to go. 

 

01:53

As you can tell the quality of this iPhone 11 is actually pretty good considering this model is already a few years old. It's also super accessible so if you don't want to go out and spend extra money on a new microphone you could just start with your phone especially if you've got a newer model, most modern smartphones have pretty high quality microphones built in. I'm literally just recording this audio into the Voice Notes app, and I'll just transfer the file to my computer and sync it up with a video file. Now that could also be seen as a con, so you do have to sync your audio file with your video file, which is an extra step, so it will take a little bit more effort. 

 

02:25

And I would say the other main con is the fact that it's quite obvious that you're holding something in your videos, which does necessarily look the most professional again that kind of depends on the type of content that you're filming so you might be able to get away with it like if you're doing kind of run-and-gun street interviews and that type of thing but again even for sitting down talking head videos like this actually not that bad but if you don't like having a microphone in shot then this isn't going to be quite the right option for you so who's the best for again I think if it's just starting out you don't want to spend extra money on a microphone you don't want to use your inbuilt camera mic then this could be a great option and for more casual style videos it could also totally be acceptable. Now just before I talk about the next mic I want to share another tool that helps me create content and that is magic mind. Magic mind is a nootropic performance shot with all natural ingredients that I drink alongside my morning coffee every day. I think it's great because while my caffeine boost from my coffee wears off in a couple of hours Magic Mind gives me clear mental energy for my entire entire 8+ hour workday. 

 

03:23

It was actually about 6 months ago now when Magic Mind reached out to me to see if I wanted to work with them. And to be totally honest I was actually a bit skeptical at the start and it took some convincing for me to actually want to try it because I wasn't totally convinced that such a small little drink could actually do what it claimed. But I decided to give it a try and about a week into using it my mid afternoon crash was totally gone. My stress levels were noticeably lower and I was able to stay productive for the entire day. So I've been taking Magic Mind ever since and it definitely means I'm able to create more content. And Magic Mind has been kind enough to offer viewers of this particular video a free trial. Just use the link in the description with the code NICKTRIAL to get three completely free bottles to see if it works for you. And if you don't like it, just cancel your subscription within 30 days and you won't be charged. Now let's get into the next mic. Alright, so the next type of microphone I want to talk about is the shotgun mic. Now there's kind of two categories of shotgun mic. There's on-camera shotgun mics, which is what I'm recording with currently. I'm using a rode videomic pro. 

 

04:22

Then the other type is shotgun mics you typically attach to things like a boom arm. Now these are often a lot more expensive. They also get much higher quality audio. So some of the pros are say with a on-camera shotgun mic is that you're gonna get much higher quality audio than you would just with the internal microphone it also will plug directly into your camera which means there's no extra syncing needed in post again it's all gonna get recorded onto the one file and there's no microphone visible in the shot and lastly shotgun mics are quite directional which means that if you go out to the side or behind the microphone it's gonna pick up less of your voice whereas if you're directly in front of the microphone you're gonna be able hear a lot more clearly. When it comes to a boom arm shotgun mic, I would say the main pros is the fact that they're actually really high quality especially if you get a good quality expensive one and they're even more directional than a microphone like this Rode which can really help to reduce background noise. Now in terms of the cons for this mic because it is directional it means you have to be directly in front of it to get the the best quality audio. 

 

05:21

So if you're shooting run and gun and you're behind your camera and you want to still be able to hear your voice, this might not be the best choice. And typically the further back you get from a shotgun mic, the lower the audio quality is going to get. The cons of a broom arm shotgun mic is mainly the fact that you're going to have to record that probably externally to your camera using like a zoom recorder or an audio interface which means you're going to have to sync that audio file with your video file plus with a boom arm shotgun mic they're not run and gun you have to set them up and leave them especially if you're a solo content creator like I am. So who's this best for? I would say if you're sitting in a single spot like me and shooting a roll, then it could be a good option again, because it's directional, it's going to cancel out some background noise, which can be really helpful. And I'll also say it actually really good for vlogging. So if you're holding the camera towards yourself and you're filming, then this This could be a great choice. So the next microphone is a wireless microphone, which is what I've got attached to my collar just here. I wanna show you two different quality levels of wireless mic. 

 

06:17

So this particular mic records in 8-bit and the next microphone I'll show you records in 10-bit. Now, basically I've got the mic clips to my collar here and then I've got the receiver plugged directly into my camera which is great because that means the audio is being recorded directly to my video file means less work in post another pro to a wireless mic is you get more consistent audio levels you can really move around kind of wherever you want so if I move the back of my studio I'm still going to get clear audio if I come back over to my seat still going to get clear audio and depending on the strength of your transmitter you can often move quite a fair distance away but still be able to hear yourself really clear and just for reference this particular wireless mic can record in 10 bit so the previous mic that I was using is a a Boya mic and that's the 8-bit one. And then this is a Hollyland Lark Max, which records in 10-bit. And think of 8-bit versus 10-bit kind of the same way as you think of higher bit rates when it comes to video. So the higher the bit rate, the more data that the microphone is able to pick up. Therefore you're able to get higher audio signal from that particular mic. 

 

07:14

Now, when it comes to cons for wireless mics like this, the first one is kind of obvious. It's really visible in shots, especially when you've got these bigger ones that clip onto you or magnetically attach. It's quite obvious depending on the color of clothing that you're wearing. The other big con to a microphone like this is that because it's not really placed in an ideal recording position, which is more like right in front of your mouth, you typically have to EQ these more in post. So who are these best for? I would say if you move around in your videos a lot, like again, maybe you do more vlogging or moving around in a space or outdoors and you want clean, consistent audio, then a wireless lapel mic is really a great choice. It's also really easy to set up and clip on. So if you want a simple option, it could be good for you. The main thing I reckon to keep in mind is that they may just require a little more EQ than other types of mics in post-production. So that's just worth keeping in mind. All right. So the next type of mic might not be immediately obvious, but you can actually see it, which is a wired lapel mic. So that's this little microphone that I've got just attached to my jacket. 

 

08:13

Now this is actually plugged into the Hollyland transmitter. And the benefit of using a wired lapel like this is that it's actually a lot more great than just having this attached to your chest. So as you can see when I hide this, especially since I'm wearing a black jacket, it's really not that obvious. Again, there's no need to sync your audio files with your video because you can plug your receiver directly into your camera. You're still going to get the same high quality sound and again because it's wireless you're able to move around your space without your audio levels being affected. Now there are a few cons with a wired lapel like this. The first is that they can be a bit more tricky to put on because you kind of do need them to to be pointing up towards your mouth. Again, the audio can often need a bit more EQ in post just because it's hard to get that microphone positioning exactly right. And another downside is that they can be susceptible to picking up like scratching noises if you're moving around and your clothing is kind of brushing against the microphone. And because they don't have great wind noise protection, they're also not necessarily ideal for outdoor use. 

 

09:11

use if it's windy so who's this best for i would say if you want a really discreet option but it's going to give you the freedom and flexibility to be able to move around your space then this is a really solid option just keep in mind that they do require a little bit more finesse when it comes to putting it on and then again eqing it in post now last but not least i want to talk about my podcasting microphone this particular mic i'm using is a rode pod mic i've also used a shure mv7 before in the past and I love both of these microphones big pro for a podcasting style microphone like this is that it's really high quality audio you're probably going to get the highest quality audio of all the different types of microphones that I've mentioned especially for your voice if you're shooting a roll like I am right now and they're also really great at cancelling out background noise again they're very directional so if I go too far behind it the noise is going to get cancelled out whereas when I come back around in front of it it's going to sound a lot clearer which means that this background noise in your environment it's not going to pick that up anywhere near as much now in terms of the cons it is super visible in shot so if you don't want a microphone in shot then this might not be the right choice plus you probably will need to sync the audio file you record with a microphone like this with your video file because most mirrorless cameras don't support directly plugging in a microphone like this so who is this microphone best for i'd say it's probably best for people who shoot talking head videos like i do we're usually sitting in the one spot and speaking to camera and for people who struggle with background noise like in my area there's often a lot of construction noise going on so using a microphone like this enables me to have a lot more flexibility with when i can actually film in terms of eqing these microphones in post it really depends on the model that you buy you can get some podcasting mics that essentially have the eq built in or like the Shure MV7. 

 

10:53

Whereas with this Rode PodMic, there is a little bit more work to do in post to get it sounding just the way I want it to. That's worth keeping in mind when you're looking for which model to buy. Now, finally, what do I personally use the most? And if you've seen any of my other videos, it's pretty obvious that I use my podcasting microphone the most. It's mainly because I think it's the highest quality audio and I can leave it permanently set up just attached to my desk on a boomer, which means there's less setup time for me. 

 

11:17

I also personally don't mind having the microphone in in shot too much and then my other most commonly used type of microphone is the wireless mic and I'll use this when I'm shooting outdoors doing more run-and-gun style filming but ultimately the type of microphone you want to pick will depend on the type of content you're filming your budget and your personal preferences no matter which microphone you pick generally I would say the more money you're able able to allocate towards a microphone usually the better quality audio you're going to get and don't forget if you want to check out magic mind completely for free then check out the link in the description and use my discount code but since the pod mic is my most used microphone then check out the review for that right here. 

 

♥ 이 글을 추천한 회원 ♥
  깊은강  
Comment '2'
  • ?
    깊은강 2024.06.28 07:20

    유투버들에게 많은 도움이 되리라고 생각됩니다.

     

    해석해주시고, 원문까지 올려주신  노고에 감사드립니다.

  • profile
    Dr.Spark 2024.06.28 23:11
    아니, 어떻게 이런 글까지 읽고?^^

List of Articles
번호 분류 제목 이름 날짜 조회 수 좋아요
» 기타 어느 게 유튜브 크리에이터들을 위한 최고의 마이크인가? 2 박순백 2024.06.26 125 1
1776 기타 스테인리스 스틸 보온보냉 컵과 같은 재질의 빨대 file 박순백 2024.06.16 127 0
1775 기타 [세 번째 구입] 기존의 칼 가는 느낌을 그대로 선사하는 “고정식 칼 갈이 숫돌 프레임” file 박순백 2024.05.31 153 1
1774 기타 개짓(gadget)거리 - 두 번째로 구입한 고정식 칼갈이 도구(Fixed Knife Sharpeners) / 추천 제품 file 박순백 2024.05.23 78 0
1773 기타 개짓(gadget)거리 - 고정식 칼갈이 도구(Fixed Knife Sharpeners) 10 file 박순백 2024.05.10 201 2
1772 기타 토일렛 볼(toilet balls) 만들어 쓰기 file 박순백 2024.05.08 389 0
1771 기타 개짓(gadget)거리와 누전 차단기가 내려간 이유 6 file 박순백 2024.04.25 293 0
1770 오디오 기기 오디오 매니아나 좋은 음악을 듣고자하는 분들에게 권하는 장비 - SMSL SU-1 6 file 박순백 2024.03.19 526 0
1769 아이씨베를린(ic! berlin) 메르세데스-AMG + Zeiss 렌즈의 도수 선글라스 file 박순백 2024.03.05 365 0
1768 기타 명동에서 베를린을 보다. 그리고 Mercedes-AMG 09 4 file 박순백 2024.02.25 707 1
1767 기타 개짓(gadget)거리 하나 - 공기압, 다리 사지압박 마사지기 file 박순백 2024.02.25 206 0
1766 컴퓨터 가민 피닉스(Garmin Fenix) 충전 독(dock)과 USB-C 연결 충전단자 2 file 박순백 2023.11.28 396 0
1765 컴퓨터 네이버의 AI 검색 서비스 큐(Cue) file 박순백 2023.10.12 185 0
1764 카메라 스마트폰 사진의 한계와 내가 풀프레임 카메라를 던져버릴 시간의 도래 file 박순백 2023.10.07 342 0
1763 기타 커피 머신을 사용하며 때가 되면 해야할 일 file 박순백 2023.07.03 305 0
1762 컴퓨터 고장난 마우스, 수리해서 쓰자! 4 file 박순백 2023.06.11 493 0
1761 오디오 기기 Denon(데논) RCD-M41 리시버(미니 올인원 앰프) - 라디오, CD 및 블루투스 지원 file 박순백 2022.12.31 940 0
1760 카메라 뒤늦은 펌웨어 업그레이드 file 박순백 2022.11.09 368 0
1759 시계 가민 피닉스에 저장된 노래들 78곡, 미샤 엘만(Mischa Elman)과 비틀즈(Beatles) file 박순백 2022.10.20 455 0
1758 시계 오늘 새벽에 발표한 새 애플 워치, 뭔가 기대가 된다. file 박순백 2022.09.08 683 1
목록
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 89 Next
/ 89